SM Supermoto Open delt 2 Eskilstuna

Jaha, då vare de här med uppdatering o bloggande igen då…

Som sagt, deltävling 2 gick av stapeln på Gröndal Raceway i Eskilstuna…
Rulla ner på lördan för o träna ett pass o känna på grejjerna lite och prova banan, allt kändes helt ok och tiderna va bra!

Sönda, raceday…

Träning:
Inte så mycket att orda om, rulla runt o försökte hitta bra spår, stanna till o kolla andras spårval inför hårnålen innan rakan och spårval på grusdelen..

Tidskval:
Rullar på i hyffsad fart 3-4varv o tar ett lugnt, 3snabba varv på det och jag hade en 5:e tid.. Rulla på två varv mest för sakens skull o testa mitt innerspår på “bullen i gruset”..
Tappade ner till 9:e tid…

Kval:
Regn, regn och regn.. Kom snabbt o plötsligt, dvs inga regndäck på… Lika för alla, dock så har dom flesta skurna slicks och jag kör med rena slicks.. Inge bra!! Halkar runt o får inget flyt alls, kommer bakom några “långsammare” förare och kommer inte om, får rulla in i målet som 14.e, måttligt irriterad vare bara bita i de sura äpplet o skylla sig själv…
Känndes även som om hojjen inet riktigt ville vara me mig!?

Final 1:
Missade insläppet precis som halva startfältet då schemaändringar o tidschemat ändrats ett flertal gånger…
Vi missade warm up varvet, fick åka ut på banan EFTER dom andra startat!?? De var trångt i waiting zone och halv panik när vi släpptes ut…
Jakten va i gång, bara ösa, men allting kändes så fel.. Fanns inge skjuta i cykeln, trött o seg, tappar mot dom övriga på rakorna men tog snabbt igen i kurvor o på grusdelen, sakta men säkert va ja uppe på 9;e plats men cykeln va så slö att ja aldrig kunde attackera och gå om dom framför vilket gjorde mig fruktansvärt irriterad då jag är snabbare, men blev uppbromsad hela tiden, gjorde även ett försök i ett innerspår men den dörren stängdes snabbt och de blev kontakt, vingel vingel och större lucka till dom framför och rejält fina skrapsår o blåmärken på vänsterben efter mitt eget styre då jag gjorde nån halvliknande superman…
Men less på hojjen o irriterad över allting med start o sånt var ja 9:a i mål..

Final 2:
Hojjen drar olja och ryker, fyll på olja o kör bara.. Skit i resten de tar vi sen…! ;p
9:e plats på starten är längst till höger i 3:e startled, fick en kanonstart och bra spår på innern i andra böj.. 6:e vid varvning, sen fick ja bra flyt och knep placering efter placering, dock inte på rakorna för där tappade jag nämnvärt hela tiden, men tog igen det mesta på grusdelen där ja hade mitt hemliga vapen via “bullen” som gjorde att ja kunde hoppa in i kurvan o blocka lite inför asfalten, sen på knixdelen hade ja fördel av min slöa hoj eftersom ja kunde hålla fullt genom kurvan från början och fick därmed några gratis meter varje varv..
Va tillslut uppe på en 2:a plats och jaga och knappa in mer o mer på 1:an Blankenfjell men var dock aldrig nära, och på nå vänster så lossnade mitt högra handtagskydd och låg emot kylarvingen o ja fastnade till med knät i varje höger kurva och fick flytta om kroppen o balansen helt o i den vändan kom Hampus ifatt med 2varv kvar o jag släppte honom utan fight då jag visste att han skulle ta mig på rakan varvet efter ändå…
Slog av på takten då vi 3 hade ett så pass stort avstånd ner till dom bakom och rullade helt lungt in i mål på 3:e plats med en cykel som blåryker och går ungefär som en gammal 80cc… 

Totalt:
5:a igen.. Inte nöjd… Men 2:a finalheatet gjorde ju att ja hade viss återupprättelse efter katastrofkörningen i 1:a finalen… Men hade ju underlättat om man hade haft all effekt i hojjen, lätt o skylla på materiella saker men nu kan jag utan tvekan skylla på hojjen, den är slut, kolvbyte o allt sånt måste göras.. Sen är vi säkert med i matchen igen..

Men som vanligt har jag bra stöd o support på tävlingarna vilket gör att man förbättras mer och mer… TACK för de ni som är med på alla tänkbara sätt!

En liten notis, mitt snabbaste varv hade placeringsmässigt landat på en 6:e plats i SM!!
Tänk om man hade haft moset i hojjen på rakorna, hur mkt bättre hade de inte blivit? 😉

Tack igen!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

senaste artiklar
Twitter
Login
Scroll to Top